Hva kan vi tilby?

Sertifisert takstmann i Voss

En takstmann med lang erfaring

Verditakst

Verditakst benyttes ved skilsmisse, arv/skifte, lånetakst/refinansiering.

 

Ønsker du å få utført en verditakst?

Abbedissen Taksering AS har sertifisert takstmann og tar på seg jobben

Bestill

Boligsalgsrapport / Tilstandsrapport

Boligsalgsrapport og tilstandsrapport er en detaljert tilstandsrapport som er spesielt utviklet for å dokumentere bygningens tekniske og vedlikeholdsmessige tilstand.

Skal du selge bolig og trenger en takstmann?

Benytt deg av sertifisert takstmann. Kontakt oss dag for en hyggelig prat!

Bestill

Skadetaksering/ Reklamasjon

Ved skadetaksering/reklamasjon utarbeides en tilstandsrapport der forhold som oppdragsgiver fremstiller blir vurdert.

Trenger du bistand fra en skadestakstmann?

Kontakt oss for en gjennomgang av din situasjon

Bestill

Forhåndstakst og byggelånsoppfølging

En forhåndstakst skal beskrive en eiendoms fremtidige verdi. Ved oppføring av privatboliger krever byggelånsbanken en uavhengig kontroll for å kunne foreta utbetalinger fra byggelånet, så fremt at boligens byggutførelse og verdi samsvarer med byggelånsoppføringen.

Har du behov for en skjønnsmann?

Ta gjerne kontakt for en prat om din sak.

Bestill

Følgende bør skaffes til veie før taksering:

For eneboliger/rekkehus, selveiende:

Skjøte, eventuell festekontrakt, kjøpskontrakt, målebrev eller delingsforretning, situasjonskart, tegninger, oppgave over kommunale avgifter, forsikringspolise, ligningsverdi, tidligere takster etc.

For eierseksjoner:

Skjøte, kjøpskontrakter, tegninger, seksjoneringsbegjæring, fellesutgifter, siste årsberetning med regnskap for sameiet, ligningsverdi, tidl. Takst/salgsoppgave, samt hvem som er forretningsfører.

For borettslag– og aksjeleiligheter:

Adkomstdokumenter (normalt deponert hos utlåner eller forretningsfører) evt. depoterklæring, kjøpskontrakt, siste årsberetning med regnskap, oppgave over andel fellesgjeld/formue (ligningsoppgave), husleie, tegninger, tidligere takst/salgsoppgave, samt hvem som er forretningsfører.

Det er ønskelig at kunden finner frem mest mulig dokumentasjon på forhånd slik at ikke takstdokumentet blir unødig forsinket. Innhenting av opplysninger fra forretningsfører og/eller offentlig etater krever normalt gebyrer som ikke er inkludert i taksthonoraret.

Sertifisert takstmann for små og store oppdrag

Er det noe  vi kan bistå med? Ikke nøl med å ta kontakt for en hyggelig prat rundt ditt behov.

Ta kontakt